Přestávky v první třídě
Na většině škol u nás se moderním trendem, který prokazatelně a významně prospívá fyzickému i duševnímu zdraví, staly velké přestávky žáků trávené venku. Ani naše útulná školička nezůstala pozadu. Naším cílem je, aby se zde děti cítily vždy příjemně a pohodlně.
Přestože tato činnost klade zvýšené nároky na nás učitele, jde nám především o blaho a spokojenost dětí. I když se všichni snažíme zařazovat do hodin oddechové chvilky, nic nenahradí pohyb před školou.
Pod pečlivým dozorem učitelů se mohou žáčci nadechnout čerstvého vzduchu a protáhnout si své tělo. Evidentně z nich spadne školní únava a v dalších hodinách jsou pozornější. Odreagování může významnou měrou zmírňovat výchovné problémy, okysličení zlepšuje mozkové pochody a usnadňuje učení v hodinách. Pro děti s poruchami učení a hyperaktivitou je tento způsob trávení přestávek obrovskou pomocí.
Není nám lhostejný alarmující stav fyzické kondice našich dětí, obezita, stále častější vadné držení těla, poruchy soustředění, spánku, ale i učení. Je zcela jasné, že v nastavení zdravého životního stylu, vztahu k aktivnímu trávení volného času a ke sportu leží tíha především na rodičích. Ale ani škola nechce zůstat pozadu, naopak se snaží toto úsilí všemožně podporovat.
Od prvních dnů tyto zdravé aktivity zvládají bravurně i naši prvňáčci. Pobyt venku jim může překazit snad jen vydatný déšť. Ale i na koberci ve třídě se dokáže tato super parta dostatečně zabavit a odreagovat. A pak – „Kdo si hraje, nezlobí…“
Alena Pobišová